ארה”ב: הצעת חוק חדשה תוציא את ההמפ מפקודת הסמים

קבוצה של סנאטורים אמריקניים הציגו הצעת חוק חדשה שאמורה להוציא את הקנאביס התעשייתי “המפ” מפקודת הסמים המסוכנים. אם וכאשר תעבור הצעת החוק בסנאט האמריקני, יורשו חוואים לגדל המפ לצרכי תעשייה.

המפ” הוא זן של קנאביס אשר אינו מכיל כמעט כל חומרים פסיכואקטיביים ואינו גורם לתחושת “היי”. במשך שנים רבות לאורך ההיסטוריה שימש המפ כחומר הגלם העיקרי בתעשייה ברחבי העולם כולו והיווה במשך דורות על דורות מקור נפלא למזון בריא במיוחד, נייר, חבלים, מפרשים, בדים ובגדים, סבון, שמנים , דלק ואפילו בטון. לאחרונה דווח על רכב חדש המיוצר מהמפ וכן על בית המפ אוטונומי שמספק את עצמו ללא התערבות חיצונית.

לבנת בטון המפ
לבנת בטון המפ

משהוחלט להוציא את צמח הקנאביס מחוץ לחוק בארה”ב, לא נעשתה אבחנה בין הזנים השונים וצמח ההמפ הוצא מהחוק אף הוא על אף שאינו מכיל חומרים פסיכואקטיביים כלל. עובדה זו מחזקת את טענות תומכי הלגליזציה בדבר קונספירציה של תאגידי הנפט וחברות התרופות כמו גם גורמים אינטרסנטיים נוספים, שהוציאו את הקנאביס מהחוק לא בגלל שהוא מזיק לכאורה לבריאות באופן כלשהו, אלא בגלל אינטרסים כלכליים בלבד.

קיראו עוד: למה בעצם קנאביס לא חוקי?

הצעת החוק החדשה (הצעה מס’ 3501), אשר קוראת להוצאת ההמפ מפקודת הסמים, הוצגה בשבוע שעבר על-ידי סנאטור רון וויידן ונתמכת על-ידי הסנאטורים ראנד פול, ברני סאנדרס וג’ף מרקלי. הצעת החוק קוראת לשינוי פקודת הסמים כך שתפריד באופן ברור בין המפ לצמח הקנאביס הרגיל אשר אותו נהוג לצרוך למטרות רפואיות ואחרות, ותבהיר שהמפ אינו עונה להגדרה של “סם”.

זרעי המפ - מזון בריאות
זרעי המפ – מזון בריאות אולטימטיבי

הצעת החוק ללגליזציה של המפ הינה הנסיון השני של סנאטור וויידן להוציא את ההמפ מפקודת הסמים. מוקדם יותר השנה ניסה וויידן לצרף את ההוראה להצעת החוק הנוגעת לגידולים חקלאיים שעברה בסנאט לפני כחודשיים, אך הנהגת הסנאט הודיעה כי הרעיון “אינו קשור” ופסלה את צירוף הסעיף בנוגע ללגליזציה של המפ.

“אני מאמין בכנות כי אין זה הוגן למנוע מהחוואים בארה”ב את ההזדמנות לגדל ולמכור סחורה ראויה ואיכותית רק בגלל שהיא דומה מבחינה חיצונית לצמח שהוגדר כבלתי חוקי,” אמר וויידן. “העלאת נושא זה על סדר היום הציבורי עוררה את הדיון בנוגע לאבסורד שבאיסור על גידול המפ וסחר בתוצרתו. אני סמוך ובטוח ששורשי הרעיון יילכו ויגדלו וככל שנציגי הקונגרס ישמעו יותר קריאות מהציבור בנוגע לשינוי החוק, כך נגיע במהרה לצדק כבר בעתיד הקרוב”.

נעלי המפ
נעלי המפ

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר